Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023

Τροία μια Σημιτική-Φοινικική αποικία. ΜΕΡΟΣ Ζ.

 

Η μόνη επιγραφή που βρέθηκε στην Τροία είναι στα Λουβικά ιερογλυφικά, Χιτιτικής προέλευσης. Αν βασιστούμε δε στον Όμηρο, η γραφή δεν είχε σχεδόν καμιά διάδοση την εποχή των Τρωικών. Το αντικείμενο είναι φορητό, έτσι δεν έχει μεγάλο κύρος ως τοπικό εύρημα. Είναι, όμως, μια καλή ένδειξη.

Τhe Times of Voulgaroktonos : Αν και δεν συμφωνώ σε όλα όσα έχει γράψει ο Δημήτρης Σκουρτέλης, εν τούτοις οι έρευνες του σχετικά με την ξενόφερτη Ολύμπια Θρησκεία είναι πολύ αξιόλογες.

Τροία μια Σημιτική-Φοινικική αποικία. ΜΕΡΟΣ Α.





Ο Φιλόστρατος, άκουσε για το φάντασμα του Έκτορα που μίλαγε σε «βαρβαρική» γλώσσα. Επίσης, λέει πως ο Αίας ο Λοκρός πολεμούσε για  την Ευρώπη εναντίον των βαρβάρων, αυτός και ο εξημερωμένος «Δράκων» του,

Το όνομα Τροία είναι σίγουρα Φρυγικό, γιατί συγγενεύει με το Οτροία, πόλη στην ευρύτερη περιοχή, δίπλα στη λίμνη Ασκανία, περιοχή που ονομάζονταν «Μικρή Φρυγία».. Το όνομα Οτρέας είναι επίσης Φρυγικό. Πίστευαν πως η Ο-τροία ονομάστηκε από τον Φρύγα βασιλιά Οτρέα.  Φρυγία και Τροία δεν είχαν ίδια γλώσσα, σύμφωνα με τον Ομηρικό ύμνο στην Αφροδίτη. Οι βασιλιάδες της Φρυγίας ήταν Φοίνικες, συγγενείς του Κάδμου, αλλά και των Τρώων Κιλίκων. Ο αρχικός τύπος του «Τροία» στα Ελληνικά ήταν «Τορόγια». (Γραμμική β΄) Το όνομα προέρχεται, μέσω Φοινίκης, από τα Εβραϊκά Θοργαμά, Τογαρμά, κλπ.

Ο Σύγγελος λέει πως ο σχετιζόμενος με τα Τρωικά βασιλιάς της Ασσυρίας Τεύταμος δεν ήταν άλλος από τον Τρώα Τιθωνό, τον πατέρα του Μέμνονα. Έτσι, το «Τιθωνός» φαίνεται πως είναι ελληνοποιημένος τύπος των επίσης ελληνοποιημένων αλλά κατάφορα ξενικών ονομάτων Βάβιος, Ταυτάνης.

«Βάβιος ούτος εστίν ο παρ’ Έλλησι Τιθωνός λεγόμενος Ασσυρίων λβ΄ βασιλεύς. Τούτου παις Μέμνων, ος συνεμάχησε τω Πριάμω κατά των Ελλήνων και διεφθάρη υπό Αχιλλέως. Φέρεται δε και αντίγραφος της Πριάμου επιστολής.» (που ζήταγε ενισχύσεις) «Ο αυτός εστί δε και δεύτερος Ταυτάνης.» (Ο Τεύταμος)

Το Χιττιτικό - Τρωικό όνομα του Απόλλωνα, «Απαλιούνας», διαβάστηκε σε Χιττιτικές επιγραφές, που τον αναφέρουν ως θεό – προστάτη της Τροίας. Μεταφέρθηκε στην Ελλάδα, ή είναι παραφθορά Ελληνικού ονόματος; Η ίδια απορία υπάρχει και για το «Αλαξάντου» - Αλέξανδρος, το όνομα του Πάρη. Λέγανε πως στην Θεσσαλία, ο Τρώας Αλέξανδρος (από το Αλ= θεϊκός) πήρε το όνομα ΠάρηςΑυτό αποδείχνει πως το Τρωικό όνομα Αλαξάντου (οι Έλληνες  το μετέτρεψαν σε Αλέξανδρος) που βρέθηκε στα Χιττιτικά αρχεία, δεν είναι Ελληνικό… Αν ήταν, γιατί το άλλαξαν οι Θεσσαλοί; Ο Ηρακλής ονομάζονταν Δισανδάν ή Dibdan. Έτσι τον αποκαλούσαν οι Καππαδόκες και οι Τρώες.[178] Σανδάν (Sandan) τον έλεγαν οι Κίλικες, συγγενείς των Τρώων Κιλίκων, και λατρεύονταν σαν θεός στην Ταρσό(περιοχή της Κιλικίας με έντονη Φοινικική επιρροή) Ο Σανδάν θεωρείται συνήθως Χιττιτικής καταγωγής.

Ο Παπαρηγόπουλος, αν και πιστεύει στην εθνική συγγένεια Ελλήνων και Τρώων, (ας είναι καλά οι Φοίνικες) και υπογραμ­μίζει την όψιμη εμφάνιση των Ασσυρίων στη Μ. Ασία, σχετικά με τον Τρωικό πό­λεμο, αναφέρει: «…ενδείξεις της σχέσεως των Τρώων προς τους Ασσυρίους. Το όνομα του Ασσαράκου, του αδελφού του Ίλου, [ιδρυτή του Ιλίου]ανευρέθη επί των μνημείων της  Νινευί, και εκ των Τρωικών ηρώων, διωνύμων όντων, ο Έκτωρ προσωνομάζετο Δαρεί­ος…» (Νταραγιαβάους) Ο Ασσαράκος (=Ασσύριος) ήταν και αυτός συγγενής του Μέμνονα.

Ο Στράβων λέει πως ο εχθρός των Ολύμπιων Τυφών, ονόμασε έναν ποταμό της Συρίας. Στη συνέχεια, ο ποταμός γεφυρώθηκε από κάποιον Ορόντη, και πήρε το όνομά του.Ποιος ήταν ο Ορόντης; Όταν αργότερα έκαναν εκτροπή του ποταμού, βρήκαν ένα τάφο γίγαντα. Ρώτησαν το Μαντείο του Απόλλωνα της Κλάρου ποιος ήταν, και αυτό απάντησε πως ήταν ο Ινδός ΟρόντηςΉταν, προφανώς, ένας από τους Ινδούς πολεμιστές του Μέμνονα, που, σύμφωνα με μια παράδοση είχαν έρθει στην Τροία με πλοία, μαζί με Φοίνικες.[182] Το Ινδικό, λοιπόν, όνομα Ορόντης, μαρτυρείται και σαν Τρωικό. Έτσι λέγανε έναν από τους  Αρίους εκείνους που συνόδευαν τον Τρώα Αινεία,[183] ιδρυτή της Ρώμης και γενάρχη του Δυτικού Πολιτισμού, που πολύ σωστά αποκαλούν Ινδοευρωπαϊκό...

Έλυμοι ήταν ένας λαός της Σικελίας που έλεγαν πως είναι απόγονοι Τρώων και ντόπιων Σι­κανών. Έλυμος ήταν ο  Ήρωάς τους, που ήταν Τρώας. Έλυμοι ονομάστηκε και η πόλη που ίδρυσε στη Σικελία. Έλυμο λέγανε και ένα είδος Φρυγικού αυλού. Έλυμο λέγανε και τη θήκη του τόξου ή της κιθάρας.

 Ελάμ, (Αιλάμ, Ελαμάτ, Ελυμαΐς) ήταν μια χώρα βορειοανατολικά του Περσικού Κόλπου, σύμμαχος της Τροίας, που κατακτήθηκε από την Ασσυριακή Αυτοκρατορία, και στη συνέχεια, από τους Πέρσες. Ήταν κοντά στη Μεσοποταμία, την πατρίδα των Εβραίων. Το όνομα Ελάμ (απόγονοι του Βενιαμίν) υπήρχε και στους Εβραίους. Ο κύκλος αρχίζει να κλείνει…

Ελύμας, στα εβραϊκά είναι ο προφήτης ή μάγος(Αναφέρεται στις «Πράξεις των αποστό­λων» ο Βαριησούς, αντίπαλος του Απόστολου Παύλου) «εύρον τινά μάγον ψευδοπροφήτην Ιουδαίον ώ όνομα Βαριησούς»  «Ελύμας ο μάγος- ούτω γαρ μεθερμηνεύεται το όνομα αυ­τού»  Αν ερμηνεύσουμε τον όρο «Έλυμος» στα Ιουδαιο-Φοινικικά, (ήταν γλώσσες συγγενείς) σημαίνει «άνθρωπος του θεού». (Ελ = θεός, Ολύμπιος) Ο Τρώας Ήρωας «Έλυμος» στη Σικελία συνδέεται με την ιερατική τάξη προφητών του Απόλλωνα, όπως τον ψευδοπροφήτην (=ψευτομάντη) Ιουδαίον Ελύμα (που ονομάζονταν Βαρ-Ιησούς = γιος κάποιου Ιησού) και την Εβραία Σίβυλλα, την Απολλώνια προφήτισσα Σαββαή. Η Σούδα λέει πως η Σίβυλλα (δηλαδή η Σαββαή;) ήταν η γνωστή Τρωαδίτισσα μάντισσα Κασσάνδρα. Οι Μάντεις –Έλυμοι, είναι οι Εβραί­οι «ψευδοπροφήτες» των «Πράξεων των Αποστόλων», που αναφέρουν αρκετές τέτοιες πε­ριπτώσεις εκτός του Βαριησού.

Ο Παυσανίας λέει για τον Τρώα Μέμνονα πως ήταν μεν βασιλιάς των Αιθιόπων της Αφρικής, αλλά: «Στο Ίλιο όμως δεν ήρθε από την Αιθιοπία, αλλά από τα Περσικά Σούσα και τον ποταμό Χο­άσπη, έχοντας  υποτάξει όλα τα έθνη που κατοικούσαν ενδιάμεσα. Οι Φρύγες δείχνουν και τον δρόμο από όπου έφερε το στρατό του, διαλέγοντας την καλύτερη διαδρομή. Ο δρόμος διακόπτεται από σταθμούς…» Και προσθέτει: «…Δεν είδα ποτέ μου τα τείχη των Βαβυ­λωνίων ή αυτά του Μέμνονα στα Σούσα…»  Και ο Ηρόδοτος αποκαλεί τα Σούσα: «Μεμνόνιον άστυ».[189] Ο Διόδωρος λέει πως ο Μέμνονας έκτισε ανάκτορα στα Σούσα (τα «βασιλήια τα Μεμνόνια» του Ηρόδοτου) και άνοιξε μια μεγάλη λεωφόρο. Τα Σούσα ήταν πρωτεύουσα του Ελάμ.

Ο ιδρυτής της Τροίας Δάρδανος έχει Ιουδαιοφοινικικό όνομα. Όχι μόνο συγγενεύει με το Ιορδάνης, αλλά αναφέρεται, πιθανότατα, ως ο Σοφός Δαρδά υιός Μάλ στην Παλαιά Διαθήκη και στον Ιώσηπο.  Φυσικά, οι Δάρδανοι ήταν Θρακική φυλή, των οποίων όμως οι βασιλείς ήταν Φοίνικες (Φινέας, ο Φινεές της Παλαιάς Διαθήκης), που, άλλωστε, είχαν άλλη θρησκεία και άλλη καταγωγή από τους υπηκόους τους, όπως ισχυρίζονταν οι ίδιοι.αλλά και μεσανατολικά μουσικά γούστα.

Ο άλλος συνιδρυτής της πόλης ο Τεύκρος, ταυτίζεται με τον Θοργαμά υιό Γαμέρ της Π. Διαθήκης, απόγονο του Νώε και του Ιάφεθ.Την ίδια ρίζα έχουν τα Τρωικά ή γειτονικά και συμμαχικά της Τροίας ονόματα  Τεύθραντας, Τευθρανία, Πέργαμος, Πέργαμα.

Η Γενιά των Ηρώων

Ο σεβασμός του Ομήρου προς τον Τρωικό ηρωισμό δεν έχει σχέση με πατριωτισμό ή ανθελληνισμό. Είναι χαρακτηριστικό της επικής ποίησης, διεθνώς και διαχρονικά. Αν ο αντίπαλος δεν έχει αξία, τότε δεν έχει και ο Ήρωας. Χιλιετίες αργότερα, ο Κορνάρος αφιερώνει έναν από τους ωραιότερους θρήνους στο λεβέντη Άριστο, που ήταν ξένος επιδρομέας. Ο Έλληνας ήρωας  Ερωτόκριτος τον σκότωσε σε μονομαχία, όπου κρίθηκε αν η Αθήνα θα σκλαβωθεί ή όχι.  Πιο πατριωτικός αγώνας δε γίνεται. Και όμως:

«Άριστε πως τον ήφηκες το Χάρο να νικήσει,η εμορφιά σου πως θα μπει στον Άδη ν’ ασκημίσει...»

Ακόμα και ο Μακρυγιάννης εξυμνεί την αντρειοσύνη των Τούρκων και ομολογεί πως: «μας γάμησαν το κέρατον». Ο Ησίοδος λέει πως οι Ομηρικοί Ήρωες δεν ανήκαν στο ίδιο «Γένος» με τους «τωρινούς» ανθρώπους, αλλά στο Γένος των «Ηρώων Ημιθέων», άλλο ανθρώπινο είδος, πιο ψηλοί, όμορφοι και δυνατοί, που εξαφανίστηκαν από τους αδιάκοπους πολέμους,

«άλλους κάτω από την επτάπυλη Θήβα, τη γη του Κάδμου» … «κι άλλους στα καράβια πάνω από τον μεγάλο κόλπο της θάλασσας στην Τροία πηγαίνοντάς τους για την ομορφόμαλλη Ελένη».

Προφανώς μιλά μόνο για Έλληνες, -αυτοί πήγαν με τα καράβια. Όμως, οι Τρώες και οι σύμμαχοί τους ανήκαν στο ίδιο Ηρωικό Γένος / Εποχή των Ημιθέων, που ήταν σεβαστό και ιερό, όχι γιατί ήταν φυλετικά συγγενείς, αλλά γιατί ήταν Αρχαίοι και γιοι θεών. Και ο Όμηρος ξεχωρίζει τους «σημερινούς» ανθρώπους από τη γενιά του Τρωικού πολέμου, που είχε μεγαλύτερη δύναμη. Ανάλογη μνεία και σύγκριση ηρωικής «αρετής» Ελλήνων και Τρώων που ανήκουν στο «ημιθέων γένος» κάνουν ο Απολλόδωρος και ο Φιλόστρατος, ενώ ταυτόχρονα αποκαλούν τους Τρώες «βαρβάρους». 

Τελικά, η συντριπτική πλειοψηφία των αρχαίων συγγραφέων αποκαλούν  επίσης τους Τρώες «βαρβάρους», αλλά και ο ίδιος ο Όμηρος αποκαλεί όποιους θέλουν εμφύλιο πόλεμο «απάτριδες, χωρίς οικογένεια και σπίτι» Δεν μπορεί, λοιπόν, να θεωρεί τους Τρώες Έλληνες, γιατί έτσι θα χαρακτήριζε με τον χειρότερο τρόπο όλα τα πρόσωπα του Έπους, ακόμα και τους θεούς.

Τα μαθηματικά του Ομήρου…

Μιλάει το κρασί και λέει ο Αγαμέμνονας:«Αν είχαμε κάθε δέκα Αχαιοί έναν Τρώα να μας κερνά κρασί, πολλές δεκάδες θα μένανε χωρίς κεραστή».Τα Μαθηματικά του Ομήρου (και του «οινοβαρές»Αγαμέμνονα) βέβαια είναι λίγο παλαβά, γιατί βασίζονται σε συμπόσια και κεράσματα, αλλά τέλος πάντων, έτσι τα καταλάβαινε[κανείς δεν του έμαθε στο σχολείο πως οι θετικές επιστήμες γεννήθηκαν στην Ελλάδα]   Και για να μη με λέτε ανθέλληνα, «…αφορμή και τούτο του οινοβαρή τον βασιλέα υπ’ Αχιλλέως λεχθήναι, ως περ και το τους Έλληνας προ τούτου και τους Τρώας εν υποθέσει συμποσίου μετρείν…»   Χικ!

Ο Αγαμέμνων, ως πότης, συμποσιαστής και αρχιστράτηγος, θεωρεί το θέμα της διαιώνισης του πολέμου καθαρά αριθμητικό. Λέει πως οι Τρώες δεν ήταν ούτε το ένα δέκατο του Ελληνικού στρατού, και θα είχαν ηττηθεί αν δεν είχαν υποστήριξη από συμμάχους.Ο ίδιος ο Όμηρος ομολογεί επίσης, υπό μορφή σχολίου, πως οι Τρώες ήταν λιγότεροι από τους Έλληνες. 

Ακόμα και αν περιλαμβάνει και τους συμμάχους τους, οι αντίπαλοι στρατοί πρέπει να ήταν συγκρίσιμοι συνολικά. Άλλοι λένε, μάλιστα πως όταν έφτασε ο Ινδο-Ασσυριακο-Φοινικικός στρατός του Μέμνονα, δεν υπήρχε αρκετός χώρος στο Τρωικό πεδίο για να παραταχθεί!

Φαίνεται πως η Τροία ήταν τόσο μεγάλη, που δεν αναφέρεται πλήρης αποκλεισμός της από τους Έλληνες. Η πόλη δεν αντιμετώπιζε διατροφικό πρόβλημα, άρα δεν ήταν αποκλεισμένη. Οι Έλληνες δεν άφησαν ανοιχτή την πόλη από αμέλεια, αλλά από έλλειψη δυνάμεων. Έπρεπε άλλωστε να μένουν συντεταγμένοι για να αντιμετωπίσουν τις επιθέσεις των συμμάχων που κατέφθαναν. Οι Τρώες και οι σύμμαχοί τους δεν μπορούσαν να νικηθούν, αν και μάχονταν κατά παράταξη, ενώ αν ήταν λίγοι, θα μπορούσαν να αντισταθούν μόνο με τειχομαχία και δεν θα αποτολμούσαν καθημερινές συγκρούσεις στήθος με στήθος. Αντίθετα, είναι οι Έλληνες που καταφεύγουν στα τείχη του στρατοπέδου τους! Τέλος, αν ο αντίπαλος συνασπισμός ήταν πολύ υποδεέστερος αριθμητικά, ο Αγαμέμνων θα ντρέπονταν να χρησιμοποιήσει τέτοιο επιχείρημα.   

Συνεπώς, αφού υπήρχε σχετική αριθμητική ισορροπία των αντιπάλων στρατών και οι Τρώες δεν ήταν ούτε το 10% των Ελλήνων, τότε, σχεδόν το 90% του Τρωικού στρατού ήταν οι «πολύκλητοι» σύμμαχοιΌλοι αυτοί δεν πολέμαγαν για χάρη των Τρωικών συμφερόντων, αλλά για να εμποδίσουν τους Έλληνες να βάλουν χέρι στην Ασία! Συνεπώς, τίποτα δεν μπορεί να αποσείσει τον σαφή εθνικό χαρακτήρα της σύγκρουσης, την στιγμή που ο Ελληνικός στρατός μάχονταν κατά του «πολύκλητου» Βαλκανικού, Μικρασιατικού, Φοινικικού, Ασσυριακού και Ινδικού στρατούπου αποτελούσε την κύρια μάζα των  εχθρών. Η καταγωγή των Τρώων, συνεπώς, είναι ασήμαντο θέμα, όσο αφορά τον πόλεμο. Ήταν πεντακάθαρα σύρραξη Ελλάδας – Ασίας, ακόμα κι’ αν όλοι οι Τρώες ήταν γνήσιοι Αρκάδες.

Ο Τρωικός πόλεμος, από όσο γνωρίζουμε, δεν στρέφονταν τυπικά κατά των Ασιατικών αυτοκρατοριών. Οι Έλληνες, όμως, προέβλεπαν την εμπλοκή τους, γι’ αυτό εκστράτευσαν με δυνάμεις πολύ περισσότερες από όσο χρειάζονταν για να αλωθεί η πόλη. Επιτέθηκαν προληπτικά και σε όλα τα περιφερειακά κράτη. Έτσι, μια ονομαστικά τοπική διαμάχη για διμερή θέματα, μετατράπηκε σε Διηπειρωτική σύρραξη που ενέπλεξε, εκτός από το Βόρειο και Ανατολικό Αιγαίο, Ινδούς (= «Αιθίοπες»)  Σουσιανούς (=Ελαμίτες) Αμαζόνες, κλπ. 

Έλληνες στο πλευρό των Τρώων – Τρώες στο πλευρό των Ελλήνων Μιλάει ο Τρώας Αντήνορας στους πατριώτες του, σύμφωνα με την αφήγηση του Δίκτη: «…είναι βαρύ για μας να βρισκόμαστε σε πόλεμο με την Ελλάδα. Κι είναι ακόμα πιο βαρύ και σκληρό το γεγονός ότι εξ αιτίας μιας γυναίκας έχουμε κάνει εχθρούς αγαπητότατους ανθρώπους δεμένους με μας με δεσμούς συγγενείας καθόσον κατάγονται από τον Πέλοπα».

Ο ίδιος ο Αρχιστράτηγος των Ελλήνων, απόγονος των Ασιατών Τάνταλου και Πέλοπα, ο Αγαμέμνων, ήταν φυσικά… Ασιάτης, καταγόμενος από το Σίπυλο της Φρυγίας. Προσθέτει ο Δίων Χρυσόστομος: «...φοβότανε τους Τυνδαρίδες ο Αγαμέμνων. Γιατί γνώριζε πως αν και κυβερνούσε τους Αργίτες, ήταν ξένος και μετανάστης»/.../«άλλωστε, μια που βασίλευαν οι Πελοπίδες στην Ελλάδα, είχε ήδη γίνει μεγάλη επιμιξία... (με τους Ασιάτες)»[203]

Όπως ήδη αναφέραμε, οι βασιλικές οικογένειες των Μυκηνών, της Τροίας, της Φρυγίας και της Θράκης –ίσως και της Αθήνας- ήταν συγγενείς. Μοιράζονταν κοινή καταγωγή από τους Αιγύπτιους και Φοίνικες απόγονους της Ιώς, Δαναό, Αγήνορα, Φοίνικα, Φινέα, κλπ. Κατά την Παλαιά Διαθήκη, Έλληνες, Τρώες και Φρύγες (Ιωύαν, Ασχανάζ, Ριφάδ, Θοργαμά) ήταν απόγονοι του Ιάφεθ, όχι όμως και οι Φοίνικες. Πηγή των μυθικών αυτών συγγενειών, ήταν ο πολύ πραγματικός Φοινικικός και Καρικός εποικισμός της Ανατολικής Μεσογείου. Ακόμα, υπήρξε και η επιμιξία κατά την διάρκεια της Τρωικής κατοχής που αναφέραμε.

Τέτοιες συγγένειες δεν πρέπει να εντυπωσιάζουν, γιατί υπάρχουν και στις σύγχρονες βασιλικές οικογένειες. Οι βασιλείς της Αγγλίας είναι γνήσιοι Γερμανοί, ενώ παλιότερα ήταν Νορμανδοί. Οι Τσάροι ήταν επίσης Γερμανοί. Οι απόγονοι των Βαυαρών του Όθωνα πολέμησαν εναντίον της Βέρμαχτ το 1940 έναν αιώνα από τότε που εγκατέλειψαν το Ράιχ. Δεν υπάρχουν και πολλοί βασιλείς που να έχουν ίδια εθνικότητα με το λαό που κυβερνούν… Όπως είπε (περίπου) ο Μακρυγιάννης, αναγνώστη, όταν τα τζάκια καβλώνουν, η Πατρίς κινδυνεύει… Δυστυχώς, όσον αφορά την εποχή που εξετάζουμε, αυτές οι βασιλικές διασταυρώσεις προέρχονταν από την κατάκτηση και τον εποικισμό της πατρίδας μας από ξένους, όχι από απλή προσπάθεια βελτίωσης της βασιλικής ράτσας ή εκδήλωση  άδολου γενετήσιου ενστίκτου…

Οι πρόγονοι του Αγαμέμνονα είχαν έρθει από την Φρυγία στην Πελοπόννησο ως κατακτητές. Ο ίδιος πίστευε πως ο Δίας κυβερνούσε     από τις κορφές της Τρωικής Ίδηςτης πατρίδας, όχι από τον Όλυμπο, και ήταν, βοήθειά μας, και… αρχιερέας των Ελλήνων. Γι αυτό και ο Αχιλλέας, τσαντισμένος, προσεύχεται στον «Πελασγικό Δωδωναίο» Δία… (και οι Πελασγοί ήταν σύμμαχοι των… Τρώων! Κανείς Έλληνας θεός, βρε παιδιά;) Πολλές πηγές χαρακτηρίζουν, τόσο τον Αγαμέμνονα, όσο και τον αδελφό του, Μενέλαο, ως «βάρβαρους», λόγω καταγωγής. [204]  Ο Μενέλαος, επίσης, δεν ήταν κληρονομικός βασιλιάς στη Σπάρτη, μια που κανονικά έπρεπε να βασιλεύουν οι απόγονοι του προηγούμενου βασιλιά, Τυνδάρεω, οι Διόσκουροι, που όμως ήταν νεκροί. Ο Δίων ο Χρυσόστομος, πολύ λογικά, θεωρεί πως ο Μενέλαος δεν μπορεί να έγινε ποτέ βασιλιάς, γιατί, απλούστατα, οι Διόσκουροι ζούσαν όταν απάχθηκε η Ελένη –σύμφωνα με τον Όμηρο…   Εικόνες των Διόσκουρων συνόδευαν ως επίσημο έμβλημα («Δόκανον») τους βασιλιάδες της Σπάρτης στους Ιστορικούς Χρόνους, συνεπώς οι δυο Ήρωες συνδέονταν με τον Βασιλικό Θεσμό, αν και δεν ήταν (δήθεν) βασιλείς.          

Ποια είναι λοιπόν, η πραγματική αιτία του καυγά Αχιλλέα και Αγαμέμνονα;

Ο Όμηρος λέει πως τσακώθηκαν για μια σκλάβα, ρίχνοντας την ευθύνη στον Αγαμέμνονα.Μ Ο Φιλόστρατος λέει πως αιτία ήταν η άδικη εκτέλεση του Παλαμήδη, συκοφαντημένου ως προδότη. Ο Δίκτυς λέει πως ο Αχιλλέας οικειοποιήθηκε την Βρισηίδα χωρίς να την βάλει στη μοιρασιά ως λάφυρο, και γενικά επέδειξε μια τάση αυτονόμησης. Ήταν οι Έλληνες που του απαγόρεψαν να πολεμά, όχι το πείσμα του. Οι Βυζαντινοί ισχυρίζονταν πως ο Αχιλλέας δεν ήταν Έλληνας, αλλά… Ρώσος,και συνεπώς δεν υπάκουε στον Έλληνα βασιλιάΠοιόν Έλληνα, ρε παιδιά; 

Αντικειμενικά, η Θεσσαλία ήταν μακριά από τις Μυκήνες, ήταν επίσης μια πλούσια και ισχυρή περιοχή, είχε μάλιστα υποστεί πρόσφατα και μια Τρωική κατοχή. Ο Αχιλλέας είχε, επιπλέον, πολιορκήσει την Τανάγρα, που αρνήθηκε να συμμετάσχει στην εκστρατεία της Τροίας, αν και αυτή ήταν δουλειά του Αγαμέμνονα ή του Μενέλαου. Ήταν λοιπόν, φανατικά προσηλωμένος στον αγώνα κατά της Τροίας, ακόμα και για (στενά) πατριωτικούς λόγους, και όχι απλά δεμένος από τους κοινούς όρκους για προστασία της Ελένης, που έδεναν τους υπόλοιπους αρχηγούς.

Αντίθετα, ο Αγαμέμνονας είχε εμπλακεί στον πόλεμο μόνο για λόγους προσβολής της οικογενειακής του αξιοπρέπειας. Γνωρίζουμε πως τέτοιες οικογενειακές βεντέτες κανονίζονταν, συχνά, με συμφωνίες και δώρα προς τον αδικημένο. Γνωρίζουμε, ακόμα, πως ο Αγαμέμνων κατάγονταν από την Φρυγία, μέσω των προγόνων του, που ήρθαν από εκεί. Οι πατριώτες του, οι Φρύγες, αλλά και οι άλλοι λαοί της Ασίας, ήταν σύμμαχοι των ΤρώωνΟ Αχιλλέας, όπως ίσως και άλλοι Έλληνες, πίστευε πως ο Αρχιστράτηγός τους δεν θα έχανε την ευκαιρία να συμφωνήσει με τους εχθρούς. Βέβαια, οι πρόγονοι του Αγαμέμνονα είχαν έρθει σε αντίθεση με τους Τρώες, είχαν μάλιστα εκδιωχθεί από αυτούς από την Ασία. Μάλλον, όμως, ο Αχιλλέας πίστευε πως «το αίμα νερό δεν γίνεται», και η δυσπιστία προς τον Αρχιστράτηγό του ήταν πάνω από δικαιολογημένη.

Οι Έλληνες εκστράτευσαν στην Τροία με ξένους βασιλείς, με επισφαλείς θρόνους. Ο Αγαμέμνων δεν ήταν ο μόνος Έλληνας βασιλιάς Ασιατικής καταγωγής. Ο Αίας ο Τελαμώνιος έγινε συγγενής του βασιλικού οίκου της Τροίας, γιατί ο πατέρας του, Τελαμώνας, πήρε την Ησιόνη, κόρη του Τρώα βασιλιά Λαομέδοντα. Η γυναίκα ήταν λάφυρο πολέμου, από την πρώτη πολιορκία της πόλης από τον Ηρακλή και τους συμμάχους του! Όταν πρόσφεραν στην Ησιόνη την δυνατότητα να ελευθερωθεί κάποιος μαζί της, αυτή διάλεξε τον Πρίαμο (=πουλημένο) που τον έλεγαν Ποδάρκη. Αυτός έπρεπε πρώτα να πουληθεί σαν δούλος και μετά να ελευθερωθεί. Η Ησιόνη τον αγόρασε συμβολικά με την καλύπτρα (φερετζέ) της, και τον απελευθέρωσε για να γίνει βασιλιάς της Τροίας.Αυτή η μικρή ιστορία, με την νομικίστικη λύση της, δείχνει το βάθος της αντίθεσης Ελλήνων-Τρώων. Ο Τρώας, ακόμα και όταν οι Έλληνες του χαρίζονταν, έμενε τυπικά πάντα δούλος…

 Το παιδί της Ησιόνης και του Τελαμώνα πήρε Τρωικό όνομα, αυτό του πρώτου βασιλιά της Τρωάδας, (Τεύκρος) για να τονιστεί η καταγωγή του. Πολλοί λένε πως και ο Αίας ήταν παιδί της Ησιόνης. Ο Τεύκρος πολέμησε σαν Έλληνας στην Τροία. Θεωρητικά, αν και παιδί αιχμάλωτης, θα μπορούσε να βασιλέψει στην Τροία ή την… Σαλαμίνα.

Οι Ελληνικής καταγωγής αναφερόμενοι Τρώες ή Επίκουροι που μάχονται εναντίον των Ελλήνων στην Ιλιάδα, είναι στο σύνολό τους ιδιαίτερες περιπτώσεις, απόγονοι έκθετων παιδιών (Τήλεφου) ή εξορισμένων. (Βελλερεφόντη

Ο Τήλεφος ήταν νόθος γιος του Ηρακλή. Ας υποθέσουμε πως πρόκειται για τον Ηρακλή - Αλκαίο (τον Έλληνα) και όχι για τον Ηρακλή Ντιμπτάν – Μελκάρθ. Το μωρό εγκαταλείφθηκε και η μάνα του παραδόθηκε από τον πατέρα της στον ήρωα Ναύπλιο για θανάτωση, αλλά αυτός την πούλησε στο βασιλιά της Μυσίας Τεύθραντα. (της φυλής Θοργαμά της Π. Διαθήκης) Ο Τήλεφος τελικά υιοθετήθηκε από αυτόν, και έγινε διάδοχός του. Ο Ναύπλιος δηλαδή, πούλησε την κοπέλα στο εξωτερικό για να καλύψει την απάτη του.

Η Μυσία ήταν σύμμαχος των Τρώων, και οι Έλληνες την αχρήστεψαν με μια ξεχωριστή εκστρατεία. Ο Τήλεφος πολέμησε για τη (νέα) πατρίδα του, τραυματίστηκε από τον Αχιλλέα, και στη συνέχεια συμμάχησε με τους Έλληνες γιατί μόνο ο Αχιλλέας μπορούσε να του γιατρέψει την πληγή, που ήταν ανίατη. Συνεπώς, «επέστρεψε» στα πάτρια μόνο για προσωπικούς λόγους. Στη συνέχεια, έγινε αρχηγός των Λατίνων - Κιτίων, ενός λαού που θυσίαζε συστηματικά «Αργείους» (Έλληνες) στα νερά του Τίβερη…

Ο γιος του Τήλεφου Ευρύπυλος, έγινε αρχηγός του Μικρασιατικού λαού των Κητίων, που συμμάχησαν με τους Τρώες Ήταν ομόφυλοι με τους Λατίνους. Μπορούμε να δικαιολογήσουμε το μίσος αυτών των δυο Ελλήνων ενάντια σε μια πατρίδα που δεν τους πρόσφερε τίποτα, αντίθετα τους απόδιωξε με τρόπο αχαρακτήριστο. Έτσι… αποικίστηκε η προϊστορική - Μυθική Ασία από τους Έλληνες!

Ο Σαρπηδών, είναι απόγονος του επίσης εξόριστου στην Ασία από την ΕλλάδαΒελλερεφόντη και αρχηγός των Λυκίων. Ο Διομήδης αντιμετωπίζει έναν άλλο απόγονό του, τον Γλαύκο, και διαπιστώνοντας πως οι πρόγονοί τους ήταν συμπατριώτες και φίλοι στην Ελλάδα, αποφασίζουν να μη μονομαχήσουν.

«Πολλοί Τρώες και ένδοξοι επίκουροι βρίσκονται για μένα να σκοτώνω» του λέει ο Διομήδης, «πολλοί και για σένα Αχαιοί να σκοτώνεις»

Πως μπορεί να εξαχθεί, από αυτά τα λόγια, Εθνική συγγένεια Τρώων και Ελλήνων; Αντίθετα, «πολλοί» από δαύτους είναι για… σκότωμα, γιατί δεν είναι «ξείνοι πατρώιοι»(«προγονικοί φιλοξενούμενοι» – «δικοί μας ξένοι», κατ’ άλλη μετάφραση, που έχει χρησιμοποιηθεί επιτυχημένα και στον… Αστερίξ από τον Goscinny!) Πάντως ο Διομήδης δεν παραλείπει να ξεγελάσει τον πατριώτη και προγονικό φίλο, ανταλλάσοντας όπλα αξίας 9βοδιών με όπλα αξίας 100 βοδιών. Υπάρχουν  ορισμένες αιώνιες αξίες στον Ελληνικό πολιτισμό!

Ο Όμηρος ανακάλυψε έναν Έλληνα ανάμεσα στους εχθρούς, και του αφιερώνει 123 στίχους (Ζ΄, 119-236) ακριβώς γιατί είναι εξαίρεση. Τέτοιες περιπτώσεις θα βρούμε σε οποιεσδήποτε γειτονικές χώρες κάθε εποχής. Το έπος του «Διγενή Ακρίτα» είναι γεμάτο από δαύτες. Αυτού του είδους οι συγγένειες ανάμεσα σε Τρώες και Έλληνες, είναι εξαιρέσεις του κανόνα, και δεν αποδείχνουν κοινή καταγωγή, αλλά μάλλον την αιώνια εχθρότητα των δυο λαών. Ανάλογες καταστάσεις δεν θα υπήρχαν ανάμεσα σε φιλικά συμμαχικά κράτη, με «δικαίωμα έκδοσης εγκληματιών» που θα λέγαμε σήμερα.

Υπάρχει και αντίθετες περιπτώσεις. Ο Τρώας Έλενος, φίλος του Νεοπτόλεμου, γιου του Αχιλλέα, βασίλεψε στη Ήπειρο, χωρίς όμως να δημιουργήσει δυναστεία. Μετά από αυτόν, η εξουσία παραδόθηκε σε Έλληνες. Είχε όμως συνεργαστεί με τους Έλληνες, βοηθώντας την άλωση της Τροίας με τις μαντείες του!  Αυτό, σύμφωνα με την κλασσική αφήγηση. Το πιθανότερο, όμως είναι πως οι Τρώες βασίλεψαν στην Ελλάδα κατά την Τρωική επιδρομή που προηγήθηκε της Ελληνικής εκστρατείας. Αυτή η επιδρομή αποσιωπείται από τους περισσότερους αρχαίους συγγραφείς, αναφέρεται όμως από τον Ηρόδοτο.

Ο Οθρυονεύς από την Κάβησο, σύμμαχος των Τρώων, είχε ζητήσει σε γάμο την κόρη του Πριάμου Κασσάνδρα, ως ανταμοιβή. Τον σκότωσε ο Ιδομενέας, που του είπε, πριν πεθάνει, πως οι Έλληνες θα του έδιναν την κόρη του Αγαμέμνονα αν πολεμούσε μαζί τους. Δεν είναι καθαρό αν αυτό είναι ειρωνεία, ή πραγματικό παζάρι που είχε γίνει για τις υπηρεσίες του Οθρυονέα.[212]  Μοναδική περίπτωση σε όλη την Ιλιάδα κάποιου που πιθανά θα μπορούσε να πολεμήσει και στις δυο πλευρές, και όπως βλέπουμε, είναι αμφισβητούμενη, όπως και η καταγωγή του εμπλεκόμενου Ήρωα.

Καβησσός ή Καβασσός είναι μια πόλη της Καππαδοκίας. Το πιθανότερο είναι, λοιπόν, πως ο Οθρυονεύς ήταν Λευκοσύρος (Καππαδόκης) φυλετικά συγγενής των Τρώων, μια που ο Σύρος ήταν γενάρχης των Καππαδόκων και αδελφός του Κίλικα, γενάρχη των Τρώων Κιλίκων. Άλλοι τοποθετούν την πόλη στη Θράκη, ή ανατολικότερα. Δηλ. ήταν πιθανά Θράκας, σύμμαχος της Τροίας.

Αναφέρεται, όμως, από Ρωμαίους ιστορικούς φυλή Οθρυονέων στην Μακεδονία. Αν ο Οθρυονέας ήταν Μακεδόνας, υπενθυμίζουμε ότι ακόμα και Μυθολογικά, η Ελληνοποίηση της Μακεδονίας έγινε από τους Ηρακλείδες, μετά τον Τρωικό πόλεμο. Οι Μακεδόνες δεν πήραν μέρος στα Τρωικά. Η Μακεδονική φυλή των Παιόνων, μάλιστα, ήταν σύμμαχοι της Τροίας. Η περίπτωση Οθρυονέα, με αμφισβητούμενα όλα τα στοιχεία της, όπως είδαμε, είναι η μοναδική κάποιου που ίσως αμφιταλαντεύτηκε ανάμεσα σε Τρώες και Έλληνες.

Πουθενά, λοιπόν, δ.εν έχουμε αφήγηση μιας «φυσιολογικής» κουμπαριάς Ελλήνων και Τρώων, εκτός από την αρχική, του Δάρδανου με τον Τεύκρο(άλλος Τεύκρος, ο βασιλιάς της Τροίας) Και, όπως είπαμε, στον Βάρβαρο-Δάρδανο αποδίδονται πολλές καταγωγές…ΒΑλλά και στην παραλλαγή που τον θέλει Κρητικό, ο Τεύκρος εξαπέλυσε αρχικά επίθεση στους Τρώες, που σταμάτησε με θαύμα του Απόλλωνα.ΝΚανείς «Έλληνας» Τρώας από τους πενήντα γιούς του Πριάμου δεν τόλμησε να ζητήσει σε γάμο την Ελένη, όταν μαζεύτηκαν «οι βασιλεύοντες της Ελλάδος» για να την παντρευτούν.

Αν οι νόθοι, διωγμένοι, έκθετοι και εξόριστοι Έλληνες Ήρωες κατέληγαν εκεί, αυτό αποδείχνει πως ήταν μια ξένη χώρα, όπου σίγουρα, υπήρχε περισσότερος ανθρωπισμός από όσον διέθετε η πατρίδα του Δυτικού Πολιτισμού…  

Αγώνας για την παγκόσμια δικαιοσύνη…Οι ρίζες του Τρωικού πολέμου είναι και εμφύλιες, μα δεν σχετίζονται με την Ελλάδα. Φαίνεται πως ο Ασιάτης Πέλοπας είχε πολεμήσει εναντίον του Ίλου, του βασιλιά της Τροίας, και αναγκάστηκε να καταφύγει ηττημένο στην Πελοπόννησο, όπου έγινε βασιλιάς. Είναι η ανάλογη Ασιατική περίπτωση του Βελλερεφόντη, Τήλεφου, κλπ. Ανταλλαγή… εξορίστων. Αργότερα, οι διάδοχοί του, οι Ατρείδες, (γνήσιοι Έλληνες και αυτοί, διασταύρωση Αιγύπτιων και Λυδών) πήραν εκδίκηση. Πρόκειται όμως για Φρυγικό, Ασιατικό εμφύλιο, όχι για Ελληνικό. Η διαμάχη Πέλοπα - Ίλου ήταν μια πολύ καλή «αιτία πολέμου» που εξυπηρετούσε τα Ελληνικά συμφέροντα, και δικαιολόγησε (ίσως) την επίθεση στην Τροία. Μας θυμίζει σύγχρονες επεμβάσεις ισχυρών κρατών σε μια μικρή χώρα, δήθεν υπέρ μιας πολιτικής μερίδας που «καταπιέζεται» ή που είναι «εξόριστη» από άλλη μερίδα.  Η επίθεση της Υπερδύναμης στη μικρή χώρα γίνεται τάχα για την αποκατάσταση της… Δικαιοσύνης. Τα ακούμε στις διεθνείς ειδήσεις καθημερινά…

Υπάρχει παραλλαγή που εμπλέκει και τον πατέρα του Πέλοπα, Τάνταλο, σε αυτή την βεντέτα, πηγαίνοντας την διαμάχη πιο πίσω. Όταν ο Τρώας έχτισε την Τροία, δεν κάλεσε τον Τάνταλο, βασιλιά των Μυκηνών, στους εορτασμούς, γεννώντας μεγάλη εχθρότητα μεταξύ τους. (και ο Τάνταλος ήταν Φρύγας) Ο Τρώας Γανυμήδης, γιός του βασιλιά Τρώα, επισκέφθηκε κατόπιν την Ελλάδα για προσκύνημα, αλλά ο Τάνταλος τον θεώρησε κατάσκοπο. Τον συνέλαβε, τον ανέκρινε, πείστηκε για την θρησκευτική φύση του ταξιδιού του, αλλά ο Γανυμήδης είχε αρρωστήσει στο μεταξύ, και πέθανε στην Ελλάδα, γεννώντας την οργή του πατέρα του Τρώα, σπέρνοντας έτσι τους κατοπινούς πολέμους. Έτσι γεννήθηκε και ο Μύθος πως ο Γανυμήδης αρπάχτηκε από τον αετό του Δία. Ο Μαλάλας λέει πως βρήκε την παραλλαγή στον Δίδυμο.[216]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου